Afscheid wethouder Jurgen van Houdt

afscheidsspeech Jurgen in Enschede.jpgzaterdag 11 maart 2023 11:49

Afgelopen week was de drukbezochte afscheidsreceptie van onze wethouder. Hij werd toegesproken door de burgemeester en bedankt voor meer dan 20 jaar inzet voor onze mooie stad. Van fractievolger naar raadslid, vanaf 2007 actief als raadslid en later als fractievoorzitter, vanaf 2014 als wethouder met elke 4 jaar een compleet nieuwe portefeuille. Zoals hij zelf al aangaf een brede voorbereiding op de volgende taak die hem wacht.
Jurgen sprak daarna zelf de aanwezigen toe. Waarin hij memoreerde dat hij 6 burgemeesters heeft meegemaakt en van ieder van hen wel iets geleerd had. Daarnaast was er een groot woord van dank aan zijn vrouw en kinderen. Jurgen sloot af met de zegenbede van psalm 122 uit de oude berijming:

Dat vreed,’en aangename rust,
En milde zegen u verblij
Dat welvaart in uw vesting zij
In uw paleizen vreugd’ en lust.

Dit willen wij hem als fractie ook toebidden voor zijn nieuwe taak en alle nieuwe uitdagingen op zijn weg. Maar ook voor ons die in Enschede het werk voortzetten. We danken Jurgen voor zijn inzet voor de stad in de afgelopen 20 jaar.

Afgelopen donderdag is Jurgen in Rijssen-Holten geïnstalleerd als burgemeester.