F35 Hengelo-Enschede nadert voltooiing

F35 - 1.jpgzaterdag 19 februari 2022 08:27

We zijn volop bezig met de voorbereiding voor het bouwen van fietsbruggen over de Lambertus Buddestraat en over de Tubantiasingel.

Inwoners fietsen straks op spoorhoogte langs de Spoordijkstraat richting de busgarage aan de Noordkant van ons Station. Op deze manier sluiten we de bestaande trajecten van de F35 fietssnelweg op elkaar aan en ontstaat er een comfortabele manier om van Hengelo naar het centrum van Enschede te fietsen. En wie wil dat nou niet? 🙂 Langs het tracé komt een nieuw groenplan met o.a. nieuwe bomen, hiermee geven we ook de openbare ruimte de nodige kwaliteitsimpuls.

We werken nauw samen met de provincie Overijssel aan een veilige en snelle fietsverbinding van Zwolle, dwars door Enschede, naar Münster. Bestaande delen van de F35 worden nu in Enschede met elkaar verbonden. Met de twee fietsbruggen leggen we de laatste schakels in de directe verbinding van Hengelo naar Enschede. Op dit deel van het traject kruist de F35 twee belangrijke autoverbindingswegen. Op deze plekken scheiden we straks het fiets- en autoverkeer. Dit verbetert zowel de doorstroming als de verkeersveiligheid voor automobilisten en fietsers en daarnaast zal de nieuwe beplanting bijdragen aan meer variatie, biodiversiteit en beter bestand zijn tegen het veranderende klimaat.