Reactie op brief Staatsecretaris Van Rijn

20160614 van Rijnmaandag 13 juni 2016 21:01

De fractie van de ChristenUnie heeft de brief gelezen van staatssecretaris Van Rijn over de uitspraak van de Centrale Raad van Beroep betreffende de WMO 2015.
Deze brief sluit mooi aan op dat wat twee weken geleden met de wethouder is afgesproken. De wethouder gaat zorgvuldig aan de slag met de uitspraak en onderzoekt of deze nog gevolgen heeft voor de situatie in Enschede.

Er worden geen overhaaste besluiten genomen. En er wordt geen onrust gecreëerd bij bewoners die nu gebruik maken van de WMO-voorzieningen. Natuurlijk is enig tempo gewenst. Het vergelijk met het lopen van een halve marathon dient zich aan. Een constant, gestaag tempo, met focus, levert een goed resultaat op en voorkomt blessures en uitval.
In een wethouder die zowel in zijn werk als vrije tijd deze koers loopt, heeft de CU-fractie vertrouwen. Wat de CU betreft hoeft de brief van de staatssecretaris niet te worden geagendeerd. De oppositie heeft hier wel om gevraagd.

Archief > 2016 > juni