Wim Tekkelenburg beëdigd als raadslid en Henri de Roode als commissielid

maandag 26 september 2011 19:58

Wim Tekkelenburg is maandagavond beëdigd als raadslid van Enschede namens de ChristenUnie. Hij volgt daarmee Bernard Veldkamp op die vanwege een studiebeurs naar Amerika vertrok. Tekkelenburg draait sinds 2006 mee in de steunfractie van de ChristenUnie en was sinds 2008 actief als commissielid in de stadsdelen Oost, West en Noord. Daar blijft hij als raadslid in actief. Hij zal zich daarnaast nu bezig gaan houden met de programma's Opgroeien & Ontwikkelen, Zorg & Welzijn en Werk.

Tekkelenburg wordt als commissielid opgevolgd door Henri de Roode die eveneens maandagavond werd beëdigd. De Roode draait sinds 2006 mee met de fractie als politiek secretaris vanuit het bestuur. Hij stond vijfde op de kandidatenlijst van de ChristenUnie bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 en zal zich gaan inzetten in stadsdeel Zuid en waar mogelijk de Stedelijke commissie.

Met de beëdiging van Wim en Henri heeft de ChristenUnie Enschede haar team van volksvertegenwoordigers weer compleet. "Daar ben ik erg blij mee" aldus fractievoorzitter Jurgen van Houdt. "Wij zijn een kleine fractie, helaas. Dan is het extra fijn om weer compleet te zijn en we daarbij weer een goed team konden formeren. Dat dit ook nog eens gebeurde in de vergadering waarin de raad stilstond bij het overlijden van ons oud-raadslid Pier Datema maakte het extra bijzonder."

Archief > 2011 > september