In Memoriam Pier Datema

zaterdag 24 september 2011 12:13

Wij zijn diep getroffen door het overlijden (22-09-2011) van ons oud-raadslid Pier Datema op de leeftijd van 75 jaar. Pier zat namens de ChristenUnie in de Enschedese gemeenteraad in de periode van 2002 tot 2006. Daarvoor zat hij in de steunfractie en was hij schaduwraadslid. Van 1975 tot 1987 was Pier namens een van de twee voorlopers van de ChristenUnie, het GPV, raadslid in Bedum. Pier werd bij zijn vertrek uit de Enschedese raad in 2006 benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Niet alleen vanwege zijn lange staat van dienst voor de partij, maar ook vanwege zijn inzet daarbuiten, zoals in de kerkenraad en bij de Stichting Fonds Bijzondere Noden. Onze gedachten gaan in de eerste plaats uit naar zijn vrouw Bab en hun (klein)kinderen en andere familieleden. We verliezen in Pier een toegewijd en meelevend politicus die jarenlang van grote waarde was voor onze kiesvereniging en die tot op het laatste moment meeleefde en meedacht. Wij zullen hem als bestuur en fractie dan ook enorm missen.

ChristenUnie Enschede

Archief > 2011 > september