De vraag - Huis aan huis 22 juni 2011

woensdag 22 juni 2011 18:44

Enschede Stad van Nu is de komende jaren de slogan van onze stad. Goede tekst of juist niet?

De stad heeft inderdaad een nieuwe slogan. Na ‘Enschede Leeft’, ‘Jij Kleurt de stad’ en ‘Enschede levert Op’, is er nu weer een nieuwe leus. Het lijkt de post wel. Eerlijk gezegd moest ik er wel aan wennen. De slogan wekte als eerste reactie bij mij op: zijn we er al? Hebben we geen oog meer op de toekomst? Maar de reactie daarop was dat nu ook morgen is en nu ook het begin is van de toekomst.

De slogan is nu dus nog een beetje bij me aan het landen. Wat ik wel goed vind is dat hij gebaseerd is op de stadsmarketing van Enschede Promotie en de doelstellingen uit de gemeentelijke toekomstvisie 2020. Het wordt de paraplu boven vier onderdelen: Enschede als kennis- en studentenstad, Enschede als muziekstad, Enschede als winkelstad en Enschede als leefstad. Niet alleen de gemeente, maar ook allerlei andere partijen zouden de slogan en het bijbehorende logo dan zo veel mogelijk moeten gaan gebruiken. Op die manier kunnen we iedereen buiten onze mooie stad laten zien dat het beeld dat zij van Enschede hebben vaak niet klopt en dat de stad in elk geval deze vier elementen in zich heeft. Daarmee kunnen we mensen wellicht overhalen om hier naartoe te komen. De toekomst zal uitwijzen of de keus van nu de juiste is geweest.

Hartelijke groeten,

Jurgen van Houdt, Fractievoorzitter ChristenUnie Enschede