Rondvraag vanavond: Een zondagse steek houdt geen week, dus helemaal geen twee maanden.

maandag 28 februari 2011 07:19

Op 22-02-2011 opende het Enschede katern van de TCTubantia met de voor de ChristenUnie weinig verrassende kop:  ‘In de fout met de zondagopenstelling.‘ Dat sluit prima aan bij het standpunt dat wij  reeds vanaf het begin op dit dossier, dat toch langzamerhand een hoofdpijndossier voor dit college moet worden, hebben ingenomen. Het raadsbesluit over zondagopenstelling zou volgens de berichtgeving te laat zijn ingegaan. Hierdoor zou Enschede nu onder het avondwinkelregime vallen en moeten supermarkten vier dagen per week tot 24.00 open zijn, anders zijn ze geen avondwinkel en moeten ze dicht. Dit leidt bij de ChristenUnie tot de volgende vragen:

1. Kan de wethouder aangeven wat er nu precies aan de hand is?
  2. Welke maatregelen is het college van plan te nemen om zo snel mogelijk een einde te maken aan de (indien de berichtgeving juist is) ontstane illegale situatie?
  3. Bent u bereid om hierbij per direct te gaan handhaven?
  4. Is het college verder bereid om de bij motie van PvdA en ChristenUnie gevraagde evaluatie  nog verder naar voren te halen en de raad zo snel mogelijk te dienen met een nieuw raadsvoorstel?
  5. Bent u in het licht van de ontwikkelingen na het besluit op 13 december inmiddels een andere mening toegedaan over het toen door u ontraden amendement van SP en ChristenUnie (enkel gesteund door deze partijen) genaamd ‘Supermarkten op zondag gesloten’?

Archief > 2011 > februari