Vanavond: Roel Kuiper bij Studium Generale: De neutrale staat en christelijke politiek

maandag 31 januari 2011 14:16

De Universiteit Twente kent vier christelijke studentenverenigingen, de Tweede Kamer drie christelijke partijen. In een cultuur die steeds meer seculariseert roept dat vragen op. Vragen die deze verenigingen, verenigd onder de naam ChOOSE, voor wouden leggen aan Tweede Kamerlid Arie Slob: Wat betekent het om als christen in de politiek te opereren? Hoe verhoudt zich de eigen overtuiging tot het uitgangspunt van een neutrale staat? Welke mogelijkheden zijn er, welke grenzen, welke dilemma's, en wat te doen met inspiratie die uit heel andere bronnen voortkomt?

Helaas is de heer Slob verhinderd wegens bezoek aan het buitenland, maar in zijn plaats komt prof.dr. R. Kuiper, hij is lid van de ChristenUnie fractie in de eerste kamer en bijzonder hoogleraar Wijsbegeerte aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Maandagavond 31 januari. Vrijhof/Agora, 19.30 - 21.00 uur.

Dit programma is een coproductie van het Studium Generale en het Christelijk Overleg Orgaan Studenten Enschede. Ga voor meer informatie en het complete overzicht van aankomende activiteiten naar de website van het Studium Generale: www.utwente.nl/sg.

Archief > 2011 > januari