Niet langer betalen! - Huis aan huis 23-06-2010

woensdag 23 juni 2010 08:00

ENSCHEDE - Het betaald parkeren op zondag wordt afgeschaft. Alleen voor koopzondagen en evenementen op zondag wordt een uitzondering gemaakt. Een succes voor de ChristenUnie, die altijd tegen het parkeren op zondag is geweest. Maar kijk nog even uit waar u de auto neerzet!

“Wij zijn blij met het voortschrijdend inzicht bij de collegepartijen om het mede door hen ingevoerde betaald parkeren op zondagen nu weer af te schaffen”, aldus Jurgen van Houdt, fractievoorzitter ChristenUnie. “Het toont aan dat het natuurlijk een onzinnig amendement was destijds, maar het toont ook aan dat het college en zoals maandagavond bleek ook de raad, bereid is om genomen besluiten die bij nader inzien onverstandig bleken, niet maar krampachtig te verdedigen en vast te houden, maar te herzien.” Het duurt nog zeker drie weken voordat de nieuwe regeling van kracht wordt. “Uit de vele reacties die wij hebben binnengekregen blijkt dat men ervan uitgaat dat het betaald parkeren op zondag nu al is afgeschaft terwijl dat dus nog niet direct het geval zal zijn. De wethouder zegde toe dat er per direct alleen nog gehandhaafd zal worden op parkeerterreinen die met een slagboom worden afgesloten. Dan weet u in elk geval waar u de auto de komende drie zondagen niet neer moet zetten. Daarna kan het weer in heel Enschede zonder te moeten betalen!”

Archief > 2010 > juni