ChristenUnie campagne op stoom: geen proefballonen, maar echte en gratis koffie!

donderdag 18 februari 2010 17:34

De campagne van de ChristenUnie Enschede raakt op stoom. Met de aftrap op 1 februari door minister Eimert van Middelkoop en lijsttrekker Jurgen van Houdt is de campagne gestart. Bijna 100 belangstellenden hebben deze interactieve en boeiende avond bijgewoond.

Daarna zijn we present geweest bij debatten en bijeenkomsten in de hele stad om ons geluid te laten horen en met andere partijen en stadsgenoten in gesprek te gaan. Vaak krijgt de ChristenUnie hier complimenten voor haar gedegen en scherpe bijdrage in de afgelopen jaren. Zeker een opsteker voor onze fractieleden.

De 100 ingekomen stukken waren een feestelijke actie op de laatste gemeenteraadsvergadering. Fractievoorzitter Bernard Veldkamp trakteerde de Raad en de gasten op een heerlijk gebakje dat versierd was met het logo van de ChristenUnie. De partij bestaat dit jaar 10 jaar en heeft zich bewezen als een stabiele en betrouwbare partij. Een goede partner in het bestuur maar als het moet ook scherp en opbouwend in de oppositie.

Onder het motto: Stabiel, Betrokken, ChristenUnie bezoeken we deze weken de binnenstad en een aantal winkelcentra en markten. De ChristenUnie wil opkomen op voor de mensen uit Enschede die in de verdrukking zijn geraakt. Daarbij streeft de partij naar een dienstbare overheid en een duurzame samenleving. De eigen verantwoordelijkheid van de burgers staat hierbij niet buiten spel. De ChristenUnie wil iedereen juist aansporen om actief deel te nemen aan de samenleving!

Aankomende zaterdag voert de ChristenUnie weer campagne met de bakfiets in de binnenstad. Proefballonnen met gebakken lucht zijn niet de stijl van de ChristenUnie. Om dit te onderstrepen zal de jongste lijsttrekker van Enschede, namens de partij van Jeugd en Gezin echte ballonnen uitdelen aan onze jongste inwoners. Daarnaast zal de ChristenUnie koffie uitdelen om, als opmaat voor de komende uitreiking van de ChristenUnie koffie-award, aandacht te vragen voor het belang van omzien naar elkaar. Door het gezamenlijk drinken van een kopje koffie kan eenzaamheid worden bestreden en de onderlinge betrokkenheid tussen mensen in de buurt worden vergroot.

Kortom de ChristenUnie is op stoom en hoopt met uw steun aan te koersen op drie zetels in de Raad.

Namens het campagneteam,

Gerda Dekker-Meijer (Lijst 7, nummer 7)

Archief > 2010 > februari