Hengelosestraat blijft Hengelosestraat

maandag 31 augustus 2009 22:02

In 2010 zal een begin worden gemaakt met de sloop van het viaduct bij de UT. Een paar maanden geleden al heeft de gemeenteraad hier morrend mee ingestemd. Vanuit de samenleving kwam veel kritiek. Waarom moet een goed functionerend viaduct wijken voor ambitieuze plannen van bestuurders?

De ChristenUnie heeft ook veel moeite met het plan. Toch hebben we ons laten overtuigen door het college. Om het Kennispark een succes te maken, is de sloop nodig, ook al zullen we dat pas over een paar jaar gaan merken. Soms is politiek ook keuzes maken voor de lange termijn. De ChristenUnie heeft de wethouder daarom opgeroepen om nu sterk in te zetten op communicatie over het waarom van dit besluit.

Waar de ChristenUnie grote moeite mee heeft is de naam van het project: Hengeloselaan. Samen met het CDA en Burgerbelangen hebben we heel duidelijk gemaakt dat het voor ons gewoon de Hengelosestraat blijft. Burgers en bedrijven moeten niet op extra kosten worden gejaagd omdat de gemeente ineens een straatnaamswijziging gaat doen. De wethouder gaf aan dat dat voorlopig niet aan de orde was en na lang aandringen vanuit de raad deed hij de toezegging om dit ook definitief van tafel te krijgen. Hier zullen wij hem aan houden.

Bernard Veldkamp

Archief > 2009 > augustus