Onwerkbare situatie Wet Werk en Bijstand

vrijdag 22 oktober 2004 16:45

Uit: weekblad De Roskam van vrijdag 22 oktober 2004.

Hengelo - Op initiatief van de gemeente Hengelo een brief gestuurd naar de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) waarin de wethouders Sociale Zaken van de vijf grote steden in Overijssel aandacht vragen voor de hoogte van de beschikbare budgetten voor de uitvoering van de Wet Werk en Bijstand. Ook vinden de wethouders dat de rijksoverheid de beschikbare budgetten veel te laat bekendmaakt.

Pas deze maand zijn gemeentebesturen geconfronteerd met een daling van het budget van circa vier procent, terwijl de gemeenten hun begrotingen voor volgend jaar al hebben opgesteld. Er is verder onvoldoende oog voor de regionale verschillen in aantallen mensen zonder werk. De wethouders doen een dringend beroep de zaak nader te bezien.

Archief > 2004 > oktober