Zorgen over corona en onze stad

03 Meijer, Hadassadonderdag 08 oktober 2020 11:00

Als ChristenUnie Enschede hebben wij zorgen over taken die niet, of maar half, door kunnen gaan. Dit omdat we in Nederland nieuwe coronaregels hebben. Afgelopen maandag stelde raadslid Meijer hier vragen over binnen de Enschedese gemeenteraad. Zij is bang dat deze belangrijke taken niet doorgaan. Dit gebeurt bij onder andere de stadsbank Oost, het formulierenadviespunt, de wijkwijzers, huiskamers van de buurt en de speeltuinen. Juist als we moeilijke maatregelen nemen, moeten we voor elkaar zorgen.

Raadslid Hadassa Meijer zegt hierover het volgende:

"Als wij stoppen met verschillende taken en we stappen zetten om Corona te bestrijden, dan heeft dit gevolgen. Hoe gaan we hier goed mee om? Het laatste wat mensen hier van moeten ondervinden zijn problemen. Al helemaal mensen die spanning hebben over hun financiën mogen hier geen last van hebben. Misschien moeten we soms kijken naar de noodoplossing. Wij hopen dat de stad hierdoor beter gaat draaien, dat het goed gaat."

Ondanks de duidelijke vragen van raadslid Meijer zei het college dat ze niet extra zaken gaat regelen voor onze stad. Ze houden vast aan de Coronaregels en denken dat mensen online geholpen kunnen worden. Helaas is dit voor mensen die stapels formulieren in moeten invullen of schuldproblemen hebben lang niet altijd een optie. Ook is echt contact soms nodig, een scherm is niet altijd de oplossing.

Raadslid Meijer geeft aan dat zij zich in wil zetten om toch beweging te zien bij het college. Er zijn mensen die niet goed om kunnen gaan met een laptop of tablet. Die mensen zitten dan ook nog eens binnen. Dan vereenzaam je en krijg je niet de hulp die nodig is. Dat moeten we niet willen. Wij als ChristenUnie denken dan ook dat we meer moeten doen om de mensen in deze stad te helpen!