Arjan Hof nieuwe bestuursvoorzitter CU Enschede

Arjan_Hof persfotodonderdag 28 november 2019 20:23

Statenlid Arjan Hof is de nieuwe bestuursvoorzitter van de ChristenUnie Enschede. Hij volgt Gerda Dekker op die zal verhuizen naar Kampen. Hof wil inzetten op het verbreden van de CU. De CU gaat verder dan politiek, wij hebben echt een hart voor de stad zegt hij.

Hof wil werk maken van het verbreden van de CU als beweging. Dat is veel meer dan alleen politiek bedrijven. We willen ons inzetten tot in de haarvaten van Enschede, juist door de Liefde die wij hebben voor de stad uit te dragen.

Beweging
De ChristenUnie in Enschede zet in op het vormen van een brede beweging van mensen die daadwerkelijk het verschil willen maken voor onze stadsgenoten. We willen met deze beweging een partij zijn die waardevol is voor Enschede. Nog nauwer contact met de mensen om ons heen blijft altijd nodig. Op die manier willen en kunnen we weten wat er in de stad leeft.

Dit doet de CU al langer, we doen meer dan de werkbezoeken die we altijd al deden. Aan nieuwe leden van onze partij bieden we een cursus over het hoe en wat van Christelijke politiek. Hierdoor raken er steeds meer mensen geïnteresseerd en bij onze stad betrokken. Daarnaast hebben we elke week een CU-inloopspreekuur, ook hier wordt in toenemende mate gebruik van gemaakt. We merken dat er steeds meer mensen betrokken raken door laagdrempelige ontmoetingen.

Samenwerken
Als bestuursvoorzitter wil Arjan de fractie helpen om authentieke standpunten in te nemen die recht doen aan de stad en zijn inwoners. Een strakke bestuurlijke organisatie door het jaar heen en het stimuleren van nieuw talent zal daar zeker bij helpen.

De CU heeft altijd gestreefd naar een kwalitatieve en constructieve bijdrage aan het politiek bestel. We gaan hierop doorborduren, de focus moet daarbij elke keer weer opnieuw liggen bij het dienen van onze inwoners. Let wel op: dienen is iets anders dan bedienen!

Lobby
Naast voorzitter is Arjan Hof ook CU Statenlid in de Provinciale Staten van Overijssel.
Daardoor zijn de lijnen met Zwolle en Den Haag kort, waar wij als Enschedese afdeling ons voordeel mee kunnen doen.
De Enschedese CU gaat binnenkort bij onze Tweede Kamer- fractie in Den Haag op bezoek, ook zal onder andere kamerlid Stieneke van der Graaf naar Enschede komen.

Archief > 2019 > november