Oud-leden ChristenUniefractie in het zonnetje

20180622 vz bedankt Tekkelenburgvrijdag 22 juni 2018 20:14

De ledenvergadering van de ChristenUnie Enschede heeft Wim Tekkelenburg, Janny Joosten en Han ter Horst bedankt voor hun jarenlange inzet.

‘Geen afscheid maar een hartelijk bedankt’ zegt Gerda Dekker, voorzitter van de ChristenUnie in Enschede, ‘we hopen namelijk dat we af en toe nog een beroep op jullie mogen doen’.  Met die woorden start zij haar blijk van waardering. Wim Tekkelenburg als raadslid sinds 2011 en later als fractievoorzitter en Janny Joosten, de afgelopen periode raadslid, hebben zich vol overtuiging ingezet voor de stad Enschede. ‘Betrokken en betrouwbaar’ is een passende typering voor Wim. Janny heeft zich ontpopt als iemand met een warm hart voor mensen in de knel. Han ter Horst heeft zich vele jaren ingezet als penningmeester voor de fractie en adviseur op financiën. ‘Mede door jullie inzet werd de ChristenUnie als stabiele partner gekend, herkend en erkend. Dat laatste blijkt uit het feit dat we opnieuw werden gevraagd om te onderhandelen over de nieuwe coalitie.’ In de vergadering werd een update van de stand van zaken van het formatieproces gegeven.

De voorzitter constateert dat ‘ook de nieuwe fractie weer typisch ChristenUnie is, veelbelovend en talentvol.’ Hadassa Meijer is terug van weggeweest en heeft rond het sociaal domein en in Noord als voorzitter al weer van zich laten horen. Henri de Roode gaat de komende vier jaar als fractievoorzitter door. Dit laatste natuurlijk in het vertrouwen dat de ChristenUnie met Jurgen van Houdt opnieuw een wethouder mag leveren.

Dekker hoopt dat de partij samen met deze drie vertegenwoordigers in raad en college zich in de komende jaren verder zal ontwikkelen tot een beweging van christenen die zich willen inzetten voor de bloei van de stad. Zoals dat past bij de ChristenUnie: ‘onder de zegen van de HEER’.

Archief > 2018 > juni