Onderhandelingen met BBE, D66, VVD, ChristenUnie en PvdA van start

20180417 stadhuiszaterdag 02 juni 2018 20:26

Vandaag hebben BurgerBelangen Enschede, D66, VVD, ChristenUnie en PvdA de intentie uitgesproken om samen aan de slag te gaan met een vruchtbare coalitie voor Enschede.

Daarmee nemen de 5 partijen gezamenlijk het advies over van de formateurs. Tegelijk hebben de partijen de formateurs Jon Hermans Vloedbeld en Miriam Luizink gevraagd om hen te ondersteunen in het vervolgproces om te komen tot een coalitieakkoord. Zij hebben allebei aangegeven daartoe bereid te zijn.

De partijen hebben gezamenlijk de intentie uitgesproken om zo snel mogelijk tot een akkoord te komen. Daarbij wordt naast de wens van tempo ook aandacht besteed aan behoud van de chemie. De komende weken zal intensief worden gewerkt aan onder meer een gezamenlijke visie op de stad en de thema’s sociaal domein, duurzaamheid en financiën. Op die manier willen de 5 partijen binnen afzienbare tijd tot een coalitieakkoord komen dat dient als basis om te doen wat nodig is voor Enschede.

Archief > 2018 > juni