CU Raadslid Hadassa Meijer stelt vragen over kinderpardon

20180507 kinderpardonmaandag 07 mei 2018 17:57

Na ongeveer een maand geleden te zijn geïnstalleerd als raadslid stelt Hadassa Meijer haar eerste ‘artikel 35’ vragen over Enschede en het kinderpardon. Staat Enschede open voor een ruimer kinderpardon?

Het welzijn van kinderen is een thema dat past bij de ChristenUnie. Het eerste speerpunt uit het verkiezingsprogramma is: ‘voor alle inwoners: Enschede een inclusieve en zorgzame stad’. En opkomen voor kwetsbare kinderen hoort hierbij.

Raadslid Hadassa Meijer: ‘De ChristenUnie Enschede is voorstander van verruiming van het kinderpardon. Wij willen ook deze kinderen zekerheid bieden en perspectief op een toekomst geven. Kinderen die al langer dan vijf jaar in Nederland zijn, zijn hier geworteld. Het contact met het land van herkomst is voor deze groep kinderen nihil en dat land voelt voor hen niet meer als thuis. Ze zijn immers al thuis. Thuis in Nederland, thuis in Enschede.’

In verschillende plaatsen zijn al moties aangenomen voor het verruimen van het kinderpardon. Wat de ChristenUnie betreft sluit Enschede zich daarbij aan. Meijer vraagt of er in Enschede kinderen zijn die in aanmerking kunnen komen voor een kinderpardon. Zij vraagt het college om ook onze stad aan te melden als kinderpardongemeente en ‘Den Haag’  op te roepen om te komen tot een regeling voor een humaan kinderpardon.

Archief > 2018 > mei