GEANNULEERD: Ronde tafel met Stieneke van der Graaf over mensenhandel en seksueel geweld

Vierkantzaterdag 24 februari 2018 15:00

Op 3 maart komt het ChristenUnie Kamerlid Stieneke van der Graaf naar Enschede. In de Centrale Bibliotheek gaat zij in gesprek met maatschappelijke organisaties en het publiek. Het onderwerp is de bestrijding van mensenhandel en seksueel geweld en de opvang van slachtoffers.

Actueel thema

De Nationaal Rapporteur Mensenhandel, Corinne Dettmeijer, schat in dat er jaarlijks zo’n 6250 mensen in Nederland slachtoffert zijn van mensenhandel. Bijna de helft van de slachtoffers zijn Nederlandse vrouwen die worden uitgebuit in de sexindustrie. (bron NOS, 18 oktober 2017). De ChristenUnie komt op voor de veiligheid en waardigheid van mensen. De fractie in Enschede heeft daarom in de raad aandacht gevraagd voor de bestrijding van mensenhandel. Raadslid Janny Joosten zet zich ook in voor uitstapprogramma’s voor prostituees.

Wie schuift aan

Onder andere de organisaties Meldpunt loverboy, Stichting  Comensa en Centrum Sexueel geweld doen mee in het gesprek. Zij gaan met Van der Graaf in gesprek. Ook mensen uit het publiek krijgen gelegenheid om een vraag te stellen.

Ook u bent welkom

De bijeenkomst is in de Centrale Bibliotheek, Pijpenstraat 15 te Enschede. Het begint om 15.00 uur.

Archief > 2018 > februari