DE CHRISTENUNIE DEELT GEEN FLYERS UIT, MAAR RUIMT OP

20170308 CU ruimt opwoensdag 08 maart 2017 16:56

Een schone omgeving zonder zwerfaval. Dat is het ideaal van de ChristenUnie. Om de daad bij het woord te voegen gaan vrijwilligers van de ChristenUnie zaterdag van 11.00 tot 13.00 uur in het centrum van Enschede schoonmaken.

Maar al te vaak gebeurt het dat er veel zwerfafval achterblijft na een (verkiezings)markt. Henri de Roode, gemeenteraadslid namens de ChristenUnie: “Met deze actie laten we zien dat we een schone omgeving belangrijk vinden. Zo brengen we met daden onze verkiezingsboodschap tot uitdrukking in plaats van met flyers.’’ Op de laatste zaterdag voor de verkiezingen staan veel politieke partijen bij de markt te flyeren. Of het effect heeft is onduidelijk, maar wanneer je er als politieke partij niet staat, wordt je gemist. Flyeren veroorzaakt vaak veel rommel. De ChristenUnie laat vandaag zien dat het uitdragen van de verkiezingsboodschap ook met daden kan: het schoonmaken rondom de markt. Door te zorgen voor een schone omgeving, zorgen we dat er geen zwerfafval in de natuur terecht komt en de schepping daarmee niet vervuild wordt. Uiteraard is er tijdens het schoonmaken ook volop de gelegenheid om in gesprek met te gaan met de ChristenUnie over het verkiezingsprogramma. Deze actie lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat maar de impact van plastic op het milieu is enorm. De ChristenUnie laat hiermee zien dat milieubewust leven niet ingewikkeld is en dat we als politieke partij gaan voor een duurzame toekomst. ‘’, aldus Henri de Roode.

Archief > 2017 > maart