Bijdrage taakstelling Zwembaden en Sportaccomodaties

20160621 sportdinsdag 21 juni 2016 22:40

Na een lange voorbereidingstijd ligt er een voorstel om de bezuinigingen op Sport in te vullen. Een bezuiniging van 1 miljoen is een grote opgave die om fundamentele keuzes vraagt.

Met de realisatie van het Sportbedrijf is een goede eerste stap gezet. De gemeente wil de sportsector weer financieel gezond krijgen en inwoners de gelegenheid geven om gezond bezig te zijn met sport. De ChristenUnie is tevreden omdat de sportverenigingen en partijen de gelegenheid hebben gehad om mee te denken. Dit is ook terug te zien in het voorstel. De sportcafé’s hebben hier zeker ook een bijdrage aan geleverd.

Van te voren was gevraagd om de bezuiniging evenredig te verdelen tussen over de zwembaden en sportaccommodaties. Goed in het voorstel is dat er ook aandacht is voor vernieuwing. Hierdoor kan de sportsector ook in de toekomst kwaliteit houden. Als voorbeeld noemt Tekkelenburg een eventueel nieuw sportzwembad.  De wethouder wordt gevraagd om met de gebruikers van het zwembad hierover in gesprek te gaan.

Tekkelenburg vraagt ook aandacht voor Stichting de Springplank.  De stichting, met zo'n 100 leden, maakt zwemmen mogelijk voor licht gehandicapten door inzet van vrijwilligers. Zij zwemmen nu in ‘De Brug’. Het is voor de ChristenUnie belangrijk dat een goede oplossing wordt gezocht voor deze doelgroep zowel voor de overgangsperiode als voor een permanente oplossing.

Archief > 2016 > juni