Politici ChristenUnie vrijwilliger bij Happietaria - Huis aan Huis 21-02-2011

maandag 21 februari 2011 17:04

Afgelopen zaterdag is Esmé Wiegman, Tweede Kamerlid ChristenUnie, samen met ChristenUnie fractievoorzitter Jurgen van Houdt en commissielid Wim Tekkelenburg als vrijwilliger aan de slag geweest bij Happietaria Enschede. Zij hebben geholpen in de bediening, bij de afwas, bij het koken en achter de bar.

Esmé Wiegman, tevens lid van het comité van aanbeveling van Happietaria en fervent voorstander van Fair Trade: ‘Happietaria  is een tijdelijk restaurant, waarbij geld wordt ingezameld voor structurele projecten in ontwikkelingslanden. Met het geld dat wordt opgehaald bij Happietaria Enschede zullen fruitboeren in Zuid-Amerika worden geholpen met het verkrijgen van een Fairtrade certificaat. Zo’n certificaat zorgt op meerdere manieren op een kansrijker bestaan voor deze boeren en hun gemeenschap. Belangstellenden kunnen bij Happietaria een driegangen maaltijd bestellen en eventueel een aanvullende gift doneren. De winst wordt verdubbeld door ICCO.’

Jurgen van Houdt: ‘Happietaria is gewoon een prachtig initiatief! Het wordt volledig gerund door vrijwilligers. Die kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken. Zonder vrijwilligers kan onze samenleving niet functioneren. Met deze actie wil de ChristenUnie, Happietaria als goed voorbeeld hiervan en het belang van vrijwilligerswerk onderstrepen. Ook politiek kun je niet zonder vrijwilligers, Wim Tekkelenburg en Janny Joosten die vanavond ook meehelpen zijn daar mooie voorbeelden van. Leuke bijkomstigheid is verder dat de gasten ons natuurlijk kunnen bestoken met allerlei vragen.’

Archief > 2011 > februari