ChristenUnie vernieuwt kandidatenlijst

vrijdag 14 oktober 2005 10:23

De concept-kandidatenlijst van de ChristenUnie in Enschede biedt een nieuw beeld. Tymon de Weger, die in het huidige college wethouder van Werk, Inkomen en Zorg is, voert de lijst aan. Hij wordt gevolgd door Hadassa Meijer-Ytsma, huidig raadslid, en Bernard Veldkamp, die al enige jaren de fractie ondersteunt. De ChristenUnie gaat de campagne in met als doelstelling opnieuw drie zetels in de gemeenteraad te krijgen.

PERSBERICHT

De genoemde wijzigingen in de lijst zijn aangebracht omdat Jan van der Graaf en Pier Datema aan het eind van de lopende raadsperiode afscheid zullen nemen als raadsleden. Beiden zijn lange tijd actief geweest in de christelijke politiek en nu geven ze de fakkel door aan een jongere generatie politici.

De rest van de advieslijst is als volgt: Jurgen van Houdt, Pieter Cnossen, Ernst Hooiveld, Han ter Horst, Wim Tekkelenburg, Sylvie Berens, Fargo Bonder, Ben Noorman, Gera Altena, Henk Abbring, Wim Bakker, Jan Dubbeldam. Deze lijst is opgesteld door een selectiecommissie en wordt op 16 november voorgelegd aan de ledenvergadering.

Archief > 2005 > oktober