Benoeming wethouders gepland op 19 mei

handen schuddendonderdag 08 mei 2014 19:22

Onderhandelaars eens over coalitieakkoord

De onderhandelaars van de beoogde coalitiepartijen hebben overeenstemming bereikt over een coalitieakkoord.

Het eindresultaat wordt de komende twee dagen voorgelegd aan de fracties van de vijf partijen: D’66, Burgerbelangen Enschede, CDA, VVD en ChristenUnie. Planning is dat op 19 mei de nieuwe wethouders benoemd worden.

Informateur Annelies Verstand presenteert maandag 12 mei haar eindverslag aan de gemeenteraad, waarna een formateur wordt aangesteld. De formateur zal in de loop van de komende week het coalitieakkoord aanbieden aan de inwoners van de gemeente Enschede en aan de gemeenteraad. Ook zal hij of zij bekend maken wie de beoogde wethouders zijn in het nieuwe college en wat de portefeuilleverdeling wordt.

Op maandag 19 mei is een raadsvergadering gepland waarin het coalitieakkoord wordt besproken en de wethouders geïnstalleerd. Beide raadsvergaderingen beginnen om 19.00 uur en zijn via de livestream op www.enschede.nl ook thuis te volgen.

Archief > 2014 > mei