Zomerreces weer bijna voorbij

20150822 primarkvrijdag 21 augustus 2015 12:44

Het zomerreces zit er voor ‘politiek’ Enschede weer bijna op. Een periode om ook even terug te blikken op het afgelopen jaar.

De ChristenUnie is aan zet als coalitiepartner. Elk raadslid heeft een nieuwe rol gekregen en deze is voortvarend opgepakt.

Dit geldt ook voor Jurgen van Houdt als kersverse wethouder, met oa. de portefeuilles Zorg & Welzijn en Sport. Door de bezuinigingsopgave en grote veranderingen waren dit zeer intensive portefeuilles. Over veel zaken moest een besluit worden genomen. En veel trajecten lopen nog volop. Geconstateerd mag worden dat Jurgen van Houdt deze taak met grote verantwoordelijkheid en oog voor procesbewaking bekwaam heeft opgepakt.

De fractie kijkt tevreden terug. Het was een druk seizoen met veel onderwerpen. Het waren niet altijd eenvoudige beslissingen die genomen moesten worden.

Beslissingen die inwoners van Enschede direct raakten. Maar het was noodzakelijk. Het kan niet meer 'zoals het altijd ging'. Het is niet meer vanzelfsprekend dat 'de overheid het regelt’. Steeds vaker moeten de mensen zelf in actiekomen. Zelfredzaamheid waarbij de ChrisentUnie wel oog wil houden voor diegenen die daarbij hulp nodig hebben.

Na de welverdiende rust hopen wij onder Gods zegen weer ons werk in de politiek op te kunnen pakken.

De fractie wil graag iedereen bedanken voor de ondersteuning. Het heeft ons bijzonder goed gedaan en zeker geholpen. Wij hopen u in goede gezondheid weer te ontmoeten en de samenwerking weer voor te zetten

Archief > 2015 > augustus