Nota van Uitgangspunten Middenterrein / luchthaven

20150302 luchthavenmaandag 16 maart 2015 20:32

Voor het Middengebied Luchthaven Twente, bestaand uit de nieuwe ecologische hoofdstructuur en de werkparken Oostkamp, De Strip en Deventerpoort, is een bestemmingsplan in voorbereiding, in de vorm van een omgevingsplan.

Vooruitlopend op het omgevingsplan is, met inbreng van de verschillende belanghebbenden, een Nota van Uitgangspunten opgesteld. De nota bouwt voort op eerdere besluitvorming over het gebied, waarin de inzet voor het gebied is omschreven als gericht op economische structuurversterking met gelijkwaardige aandacht voor omgeving en duurzaamheid.

Namens de ChristenUnie geeft fractievoorzitter Wim Tekkelenburg een reactie op deze nota van uitgangspunten.  Hij constateert dat in de voorbereiding op de nota veel partijen zijn gehoord. Gelet op de ontvangen e-mails en het aantal insprekers is ook duidelijk dat niet iedereen tevreden is over wat er met de inbreng is gebeurd.

Het voorstel omvat een lijvig rapport met veel onderzoeken naar de mogelijkheden voor nieuwe ontwikkelingen van dit luchthaventerrein.  De diverse ontwikkelingen zijn helder uitgesplitst: economie, natuur, recreatie e.d. Tekkelenburg vraagt zich af of de angst voor geluidsoverlast en verkeersoverlast een terechte is. Graag wordt hij hierover door de wethouder nader geïnformeerd.

Uit de stukken blijkt ook dat sommige huidige gebruikers van het gebied moeten omzien naar een andere locatie. Tekkelenburg ontvangt van de wethouder graag de toezegging dat dit correct en naar tevredenheid van partijen wordt afgehandeld.

De ChristenUnie is voor verdere ontwikkeling van het luchthaventerrein, met ook als doel  het economisch versterken van Twente. Op de weg hiernaar toe komt het er wel op aan dat gemaakte afspraken ook worden nagekomen.

Archief > 2015 > maart