Luchthaventerrein Twente

20150302 luchthavenmaandag 23 februari 2015 20:04

Het plan van aanpak luchthaventerrein Twente is in de raad besproken. Ook de fractievoorzitter van de ChristenUnie, Wim Tekkelenburg gaf een reactie.

Op basis van het rapport van de ‘commissie van wijzen’ (commissie Wientjes) heeft het college een plan van aanpak laten opstellen. Tekkelenburg vindt het belangrijk dat het doel voorop staat om te komen tot een economisch sterker en duurzamer Twente.

Om dit te bereiken zijn er op de volgende punten initiatieven nodig:

-          vestigingsklimaat in Twente verbeteren;

-          kansrijke initiatieven accommoderen;

-          marsroute op te stellen door het TopTeam;

-     en inzet op High Tech-producten.

De ChristenUnie is van mening dat het TopTeam  zo snel mogelijk aan de slag moet. Met het aanstellen van de heer Veenman als voorzitter van het TopTeam is een eerste stap gezet. Het doel is scherp geformuleerd en Tekkelenburg hoop dat er ook snel resultaat wordt geboek. Hij wenst het de voorzitter en zijn TopTeam hierbij alle succes toe.

Blij is de ChristenUnie dat haar wens is gehonoreerd dat er ook een vertegenwoordiger vanuit het MKB in het TopTeam een plaats heeft gekregen.

Tekkelenburg is tevreden met de inrichting van het Kwaliteitsteam. Dit team moet de samenhang en de integrale kwaliteit binnen de spelregels bevorderen en bewaken. Ook de ChristenUnie wil de start- en landingsbaan behouden met een bijbehorende vliegfunctie voor de luchthaven.

Bereikbaarheid van de luchthaven in het bijzonder maar van heel Twente in het algemeen is een punt van blijvende aandacht. Tekkelenburg vraag het college dit punt onder de aandacht te blijven houden van de provincie Overijssel.

Tot slot vraagt de ChristenUnie aandacht voor een heldere rol van het ADT. Een nadere uitwerking hiervan ziet zij van het college graag tegemoet.

Archief > 2015 > februari