Aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling in Twente

20150217 huiselijk geweldmaandag 16 februari 2015 19:03

Op 9 februari jl is in de stedelijke commissie de conceptvisie 'Aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling in Twente' besproken. Wim Tekkelenburg, fractievoorzitter van de ChristenUnie Enschede heeft een reactie gegeven.

Voor dit dossier is Enschede als centrumgemeente regievoerder. Bij de totstandkoming zijn veel organisaties uit het veld en andere gemeenten betrokken.  De ChristenUnie is tevreden met het voorliggend resultaat.

Het document legt vooral de focus op vrouwen- en kindermishandeling. Op dit moment voert de rijksoverheid ook een campagne om mishandeling van ouderen onder de aandacht te brengen. De ChristenUnie vraagt zich af of met deze groep voldoende rekening is gehouden. Extra aandacht kan ook leiden tot extra meldingen.

Bij de uitvoering van het beleid gaat zowel aandacht uit naar de slachtoffers als naar de plegers. Hoewel op dit moment dit nog niet alles tot in detail is uitgewerkt, geeft Tekkelenburg aan dat zijn fractie aandacht voor deze beide groepen van wezenlijk belang acht.

Tot slot spreekt Tekkelenburg waardering uit voor de passage over mensenhandel, dit onderwerp wordt ook door de ChristenUnie regelmatig aan de orde gesteld

Archief > 2015 > februari