Bouwen in Zuid

vrijdag 09 juni 2006 09:43

Vorige week ben ik voor het eerst naar een vergadering geweest van stadsdeelcommissie Zuid. De vergadering begon met een rondleiding door Stroinkslanden Zuid. Ik ken de wijk al wat langer, maar het blijft verrassend als mensen die er dagelijks werken je rondleiden.

Tijdens de vergadering werd duidelijk dat er de komende jaren veel gaat gebeuren in Zuid. De wijk het Brunink wordt verder ontwikkeld. Begin juni wordt het convenant gesloten voor een grootschalige herstructurering van Wesselerbrink-Noord. Dit jaar nog start een groot project om te investeren in Stroinklanden-Zuid. Tenslotte zullen in juli de plannen gepresenteerd worden voor Winkelcentrum Enschede-Zuid. De ChristenUnie is blij met de kwaliteitsimpuls die wordt gegeven aan Enschede-Zuid. Het is een mooie wijk, maar hij is 35 jaar geleden gebouwd. De uitdaging wordt nu om al deze projecten in samenspraak met de burgers en zonder al te veel overlast tot een goed einde te brengen.

Bernard Veldkamp

Archief > 2006 > juni