Geloven in Enschede

Uitsnedevk verkiezingsprogrammazaterdag 22 februari 2014 19:38

Onder het motto ’Geloven in Enschede’ heeft de ChristenUnie Enschede haar verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen gepresenteerd. ‘Geloven is stellig weten en vast vertrouwen. Vertrouwen in Enschede, motto van het coalitieakkoord, gaat wat ons betreft dan ook over in Geloven in Enschede’ aldus lijsttrekker Jurgen van Houdt. ‘Onze kandidatenlijst bestaat uit kandidaten die geloven in Enschede en zich met hart en ziel in willen zetten voor deze mooie stad.’

In het verkiezingsprogramma worden de 7 programma’s van de gemeentelijke organisatie behandeld. De ChristenUnie heeft bij elk programma speerpunten geformuleerd waar de partij zich de komende raadsperiode sterk voor zal maken. Een greep hieruit: koopzondag nee, rustdag ja; geen bezuinigingen op leerlingenvervoer en onderwijsbegeleiding; zorg voor wat kwetsbaar is; duurzaam en levensloopbestendig bouwen; voldoende kwaliteit van de leefomgeving; alle sportverenigingen tellen mee en gemeentelijke belastingen en leges niet verhogen.

De ChristenUnie hoopt bij de gemeenteraadsverkiezingen een derde zetel in de raad te bemachtigen. Van Houdt heeft goede hoop: ’We laten lokaal en landelijk zien dat we een betrouwbare partij zijn die het verschil kan maken en verantwoordelijkheid durft te nemen. Om eraan toe te voegen: 'We zaten er de vorige verkiezingen maar 300 stemmen naast. Ik wil er niet aan denken dat dat ons nu weer zou overkomen.’

Archief > 2014 > februari