ChristenUnie Overijssel stelt lijst definitief vast

vrijdag 10 december 2010 15:02

De ChristenUnie Overijssel heeft de lijst voor de Provinciale Staten definitief vastgesteld. Jan Westert uit Ommen is verkozen tot lijsttrekker. Het huidig statenlid Marjan van der Bent zorgt voor de meeste ervaring in de fractie van de ChristenUnie. Zij is op nummer 2 geplaatst. Oud-wethouder van de gemeente Twenterand, Martha van Abbema staat op nummer drie. Hardenberger Sybren Stelpstra en Enschedeer Arjan Hof, completeren de eerste vijf op de lijst. De ChristenUnie gaat vol overtuiging campagne voeren. Zij hoopt bij de komende verkiezingen minimaal het resultaat van de vorige verkiezingen te evenaren en met vijf leden in de staten terug te keren.
Het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie is eveneens vastgesteld. Vrijheid, noaberschap, betrokkenheid en duurzame ontwikkeling zijn belangrijke thema’s. De ChristenUnie wil dat de provincie Overijssel een onderzoek laat doen naar de betekenis en waarde van noaberschap in de provincie. De partij maakt zich verder sterk voor een krachtig arbeidsmarktbeleid, waarbij werk en vakmanschap belangrijk zijn. De ChristenUnie gelooft in Overijssel als een krachtige provincie, die dichtbij de burger staat en opkomt voor de belangen van die burgers. De ChristenUnie vindt dat de Randstad teveel het kabinetsbeleid domineert.

Archief > 2010 > december