Werkbezoek bij woon en verblijf boerderij In ’t Zadel - 23-09-10

donderdag 23 september 2010 21:00

Afgelopen donderdag 23 september hebben twee fractieleden van de ChristenUnie Enschede, Bernard Veldkamp en Wim Tekkelenburg, een werkbezoek gebracht aan woon- en zorgverblijf boerderij “In’t Zadel”. De zorginstelling is opgezet door de familie Groeneveld. Samen met 14 begeleiders hebben zij de zorg over 66 patiënten. “In ’t Zadel“ heeft meerdere dependances in Twente o.a. in Enschede, Haaksbergen en Vriezenveen. “In ’t Zadel” onderscheid zich t.o.v. andere zorginstellingen door intensive begeleiding van haar patiënten die vaak meervoudige problemen hebben, waardoor functioneren in de maatschappij zeer moeilijk is. Patiënten  hebben vaak ook financiële problemen, “In ’t Zadel” kan ook hierin bemiddelen.  Omdat “In ’t  Zadel” afhankelijk is van de PGB gelden die zij voor elke patiënt int, hanteren zij een transparante boekhouding die voor elke betrokkene  goed inzichtelijk is, op deze manier wordt misbruik van het geld voorkomen.

Onlangs is het bestemmingsplan goedgekeurd om te starten met de sloop van een oude hal en de bouw van een nieuwe boerderij. Hierdoor kunnen zij in de toekomst nog beter de zorg verlenen die nodig is voor haar bijzondere patiënten.

Naast deze activiteiten runnen zij ook een kleine SRV camping.

Archief > 2010 > september