Afschaffen betaald parkeren op zondag!

woensdag 16 juni 2010 18:00

Onze fractie heeft zich sinds de invoering ervan op 1 januari 2010 hard gemaakt voor de afschaffing van het betaald parkeren op zondag. Bij de behandeling van de Programmabegroting 2010 - 2013 heeft de gemeenteraad helaas in meerderheid gestemd voor een amendement van het CDA e.a. waarin werd besloten om betaald parkeren op straat tussen 12.00 en 19.00 uur in te voeren op alle zon- en feestdagen, inclusief de koop- en evenementenzondag.

Aankomende maandag stelt het college de raad voor om het betaald parkeren op straat op reguliere zondagen af te schaffen en alleen in stand te houden op koopzondagen en bij evenementen op zondag. Het mag duidelijk zijn dat wij als ChristenUnie fractie erg blij zijn dat ons verzet tegen deze onzinnige regeling nu lijkt te worden beloond.

Bij een positief besluit door de raad dient de wijziging nog te worden verwerkt in een door het college van B&W nieuw te nemen Aanwijzingsbesluit Parkeren. In dit Aanwijzingsbesluit Parkeren worden alle straten, terreinen en pleinen benoemd waarvoor de parkeerregulering geldt en de tijden waarop de parkeerregulering van toepassing is. Nadat dit besluit is vastgesteld is de nieuwe regelgeving van kracht. Van dit historische moment houden wij u vanzelfprekend graag op de hoogte.

Jurgen van Houdt

Archief > 2010 > juni