Pleinpraat TC Tubantia 29-05-2010

zaterdag 29 mei 2010 20:46

Het stadsdebat van deze krant over het festival ‘Enschede opent Roze’ leverde afgelopen woensdag in MAC Berlijn felle discussies op. De lijsttrekkersdebatten op televisie waren er niets bij. Het leuke was dat in de discussie onverwachte zijwegen werden ingeslagen. En niet alleen door bezoekers in de zaal. Jurgen van Houdt, de kopman van de ChristenUnie, haalde zelfs het veldenprobleem van de christelijke voetbal vereniging Achilles erbij. Zoals gemeld, zit de club uit noord met een accommodatieprobleem en hunkert ze naar een kunstgrasveld. Maar wethouder Wallinga, die eerder met kunstgrasvelden strooide als Zwarte Piet met pepernoten, speelt niet langer voor Sinterklaas. De gemeentekas lijkt nu ( bijna) leeg.

Máár CVV Achilles hoeft nog niet te wanhopen, zo merkte Jurgen van Houdt met een kwinkslag op. Als het travestiefestival veel geld oplevert zou, volgens de voorman van de ChristenUnie, de winst doorgesluisd moeten worden naar CVV Achilles. Voor de aanleg van een kunstgrasmat.

Natuurlijk ging het debat hoofdzakelijk over travestiesten. En ach, van kunstnagels naar kunstgras is maar een klein sprongetje.

Archief > 2010 > mei