Stand van zaken collegevorming: vanavond de 3e ronde

donderdag 25 maart 2010 09:03

Op zaterdag 6 maart startten de onderhandelingen over de collegevorming in Enschede met een openbare gespreksronde. Op woensdag 10 maart vond een vervolgronde plaats. De PvdA nam als grootste partij het initiatief tot de onderhandelingen. Inmiddels heeft een aantal bijeenkomsten plaatsgevonden om de mogelijkheden te bezien voor de vorming van een coalitie, bestaande uit PvdA, CDA, VVD en Burgerbelangen Enschede.

In een derde openbare bijeenkomst zal op donderdag 25 maart de voortgang van deze gesprekken worden toegelicht en is er ruimte voor reacties. Ook nu zijn alle partijen uitgenodigd die na de verkiezingen van 3 maart in de gemeenteraad vertegenwoordigd zijn.

Evenals bij de bijeenkomsten op 6 en 10 maart zal Peter den Oudsten de gespreksleiding verzorgen. Voorzien is in de mogelijkheid van schorsing, om partijen indien gewenst gelegenheid te geven tot eventueel intern overleg. De bijeenkomst vindt plaats in de raadszaal van het gemeentehuis, van 19.30 tot 21.00 u. en is openbaar. De gesprekken zijn live te volgen via de website van de gemeente Enschede.

Archief > 2010 > maart