ChristenUnie Enschede viert 10e verjaardag vanavond ook in de raad

maandag 15 februari 2010 09:13

De ChristenUnie Enschede is precies 10 jaar geleden ontstaan uit een fusie van GPV en RPF. Omdat we blij en dankbaar zijn dat we alweer 10 jaar bestaan en gedurende deze jaren zowel in de raad mochten zitten als in het college, wil de ChristenUnie ook anderen graag laten delen in de feestvreugde. Vanavond tijdens de gemeenteraadsvergadering zullen onze raadsleden Bernard Veldkamp en Jurgen van Houdt aan burgemeester Peter den Oudsten als voorzitter van raad en college, 100 ingekomen stukken aanbieden. Deze worden vervolgens aan alle raadsleden uitgedeeld en uiteraard vergeten we de ambtenaren op de tribune, het aanwezige publiek en de pers niet. Immers, wie jarig is trakteert en langs deze weg wil de ChristenUnie haar dankbaarheid met dit feit extra onderstrepen.

Jurgen van Houdt: ‘De ChristenUnie heeft 10 jaar gewerkt aan een sterk merk en dat mochten we worden. Zo blijken we landelijk het cement te vormen tussen de twee grootste coalitiepartijen CDA en PvdA.’ Iets dat recentelijk nog in een peiling van het Dagblad Trouw werd bewezen. ‘Daaruit blijkt dat de ChristenUnie van de coalitiepartijen de enige is die geen last heeft van zetelverlies, maar zetelwinst boekt.’

De traktatie is niet het enige waarmee de partij het jubileum viert. Niet alleen is het logo van de ChristenUnie in een nieuw jasje gestoken, bij het 10-jarig bestaan van de ChristenUnie doet de kiesvereniging Enschede ook een gebaar naar nieuwe leden. Elk tiende nieuw lid/ donateur in het jaar 2010 krijgt de contributie teruggestort. Mensen kunnen lid of donateur worden door zich aan te melden via de website: www.enschede.christenunie.nl/lidworden.

Archief > 2010 > februari