Motivatie Roskam-lijst Beste Bestuurder 2005

zaterdag 24 december 2005 13:17

De motivatie van de jaarlijkse lijst van de 25 Beste Bestuurders van Twente in 2005 van weekblad De Roskam.

01(03) Eric Helder (Enschede, PvdA)
al jaren in de top vijf, met de derde positie als favoriete plek, lost nu eindelijk de belofte in, vooral doordat hij het vorig jaar verstrekte advies ter harte heeft genomen wat losser in de omgang te worden, zelfs af en toe te lachen, maar bovenal dankt hij de eerste plek aan zijn inzet voor grote projecten, van Muziekkwartier tot Scholingsboulevard, en aan zijn voortrekkersrol in de Twentse lobby

02(08) Frans Willeme (Dinkelland, CDA)
een krachtpatser pur sang, in een moeilijke gemeente, met na de herindeling een stammenstrijd tussen het grote Denekamp, het hoogmoedige Ootmarsum en het bandeloze Weerselo, bouwt alle  kernen op, smeedt ze samen en toont zich een bindende kracht, doet ferme uitspraken, werd ook voorzitter (president) van de Euregio en moet burgemeester van Hengelo of Oldenzaal worden