Oudere? Pas vanaf 60

vrijdag 25 november 2005 21:31

De ChristenUnie in Hengelo wil het ouderenbeleid op een opmerkelijke manier veranderen. Nu nog is het gericht op mensen vanaf 55 jaar, maar als het aan de CU ligt wordt het 60-plus. Dat heeft volgens fractievoorzitter W. Miedema ‘veel gevolgen’. Mensen van 55 tot 60 jaar komen niet meer in aanmerking voor seniorenwoningen of kortingen. Ook subsidies voor het ouderenwerk dat de welzijnsorganisatie Scala verzorgt, zullen veranderen. Miedema denkt dat de ingreep geld oplevert. Het voorstel staat in het donderdagavond vastgestelde verkiezingsprogramma.

Uit: Tubantia van vrijdag 25 november 2005.

HENGELO - De ChristenUnie in Hengelo wil het ouderenbeleid op een opmerkelijke manier veranderen. Nu nog is het gericht op mensen vanaf 55 jaar, maar als het aan de CU ligt wordt het 60-plus. Dat heeft volgens fractievoorzitter W. Miedema ‘veel gevolgen’. Mensen van 55 tot 60 jaar komen niet meer in aanmerking voor seniorenwoningen of kortingen. Ook subsidies voor het ouderenwerk dat de welzijnsorganisatie Scala verzorgt, zullen veranderen.

Miedema denkt dat de ingreep geld oplevert. Het voorstel staat in het donderdagavond vastgestelde verkiezingsprogramma. Saillant: Miedema wordt volgend jaar 55. ‘Laten we eerlijk zijn, ik ben geen bejaarde’, zegt hij. Volgens hem geldt dat voor alle 55-plussers.

CU wil een gezamenlijk vangnet van kerken en maatschappelijke instellingen voor mensen die door gaten in de sociale zekerheidswetgeving in problemen komen. Ook de moskee moet meedoen. De partij wil een klein zakenvliegveld (zoals Lelystad) ondersteunen mits veel groen in het gebied behouden blijft. Miedema is tot lijsttrekker gekozen.

Archief > 2005 > november