Een woonzorgcomplex voor Boekelo

zaterdag 12 november 2005 23:06

Al jaren wordt er geprobeerd in het dorp Boekelo een wooncentrum voor ouderen te realiseren. Maar onder andere door bezwaren van omwonenden heeft het heel erg lang geduurd. Maar nu is het dan zover.

Er worden zes particuliere bouwkavels verkocht, de woonvorm voor ouderen bestaat uit zesentwintig zorgwoningen huur, twintig zorgwoningen koop en een wooncentrum voor ouderen.

Grote commotie ontstond toen duidelijk werd dat bewoners van Boekelo geen voorrang zouden kunnen krijgen. Dat bleek juist, maar zowel de bouwer, Koopmans Projecten BV, als  woningcorporatie De Woonplaats, willen beide de BoekeloĆ«rs voorrang geven. Daardoor is ons inziens deze kou uit de lucht. En mee gezien de totaal 63 woningen en de plannen die bestaan voor de invulling van het Texoprintterrein, zijn wij van mening dat vrijwel alle serieuze aanvragen van BoekeloĆ«rs gehonoreerd kunnen worden. Al met al betekent dit een enorme vooruitgang voor Boekelo!

Pier Datema, raadslid

Archief > 2005 > november