VVD-fractie wil af van relatiebemiddeling

donderdag 20 oktober 2005 09:59

De ChristenUnie stemde als enige partij tegen de PvdA-motie, want het geeft volgens fractieleider Van der Graaf geen pas commentaar te leveren op het (concept)programma van een politieke partij.

Uit: De Roskam van vrijdag 21 oktober 2005.

Enschede – De fractie van de VVD in Enschede trekt de achterbroek aan, want fractiechef Hatenboer stelt de ledenvergadering woensdagavond voor de omstreden passage over relatiebemiddeling voor bijstandsvrouwen uit het conceptverkiezingsprogramma te schrappen. Volgens de fractieleider is dat nodig vanwege de “onbedoelde” maatschappelijke onrust die de VVD “ongelukkigerwijs” afgelopen week veroorzaakte.

In het conceptprogramma van de VVD te Enschede staat dat de gemeente creatief moet zijn om het aantal mensen met een bijstandsuitkering terug te dringen. Eén van de oorzaken van het beroep op de bijstand zijn scheidingen en dus kan de gemeente volgens de VVD relatiebemiddeling inzetten als mogelijkheid de uitgaven terug te dringen.

Na een debat over een motie van de PvdA om afstand van de gewraakte passage te nemen onthield de VVD zich maandagavond in de raadsvergadering van stemming, net als GroenLinks en D66, terwijl de ChristenUnie als enige partij tegen de motie stemde, want het geeft volgens fractieleider Van der Graaf geen pas commentaar te leveren op het (concept)programma van een politieke partij.

Archief > 2005 > oktober