Veilinghuis in Stadsdeel Zuid

vrijdag 13 mei 2005 22:33

Op woensdag 18 mei ‘s avonds om 19.30 uur vindt er weer een Veilinghuis Zuid plaats; dit keer in verzorgingshuis De Posten. Tijdens deze avond wordt de aftrap gegeven van het project ‘sparen voor geschenken’ van woningcorporatie Domijn. De beide raadsleden van de Stadsdeelcommissie Zuid, mevr. Boes–Schoonderbeek (CDA) en mevr. Meijer–Ytsma (ChristenUnie), die ambassadeur zijn geworden van dit Veilinghuis zijn ook aanwezig.

Aftrap ‘sparen voor geschenken’

Uit: persbericht van de Gemeente Enschede van 13 mei 2005

Het is de bedoeling van het project van Domijn om goede huurders te behouden en waardering te laten blijken voor de actieve inzet van de huurders. Zodoende blijft de buurt- en leefomgeving op peil en worden bewoners uitgedaagd hier een steentje aan bij te dragen. Dit kan met tal van activiteiten, variërend van onderhoudswerk aan buurt of speeltuin, diensten en klusjes voor buurtgenoten, deelnemen aan de organisatie van festiviteiten, aandragen van ideeën ter verbetering van de buurt, etc. Met deze vrijwillige inzet kunnen huurders woonpunten sparen die ze kunnen verzilveren in diverse winkels waar ze korting krijgen.

Dit project sluit goed aan bij de uitgangspunten van het Veilinghuis Zuid. Hier kunnen bewoners wensen voor hun directe woon- en leefomgeving indienen, de inzet van andere bewoners of professionals vragen en afspraken maken. Op het volgende Veilinghuis wordt verslag gedaan van de bereikte resultaten. Tijdens de avond op 18 mei kunnen de bewoners van de woningen aan De Posten kenbaar maken welk vrijwilligerswerk ter verbetering van de buurt ze willen gaan doen. Doordat meerdere bewoners aanwezig zijn kunnen dwarsverbindingen en combinaties gemaakt worden. Uiteraard zijn de bewoners van het verzorgingshuis De Posten ook uitgenodigd en kunnen zij een bijdrage leveren.

Archief > 2005 > mei