Vlindertuin voor Stadsveld goedmakertje van gemeente

maandag 20 december 2004 21:50

Begin mei hebben de kinderen van Openbare Basisschool Stadsveld een sponsorloop gehouden, waarmee ze 1750 euro binnenhaalden. Een bestemming voor het geld was snel gevonden en niet veel later lag er een mooie bloeiende gemeentetuin voor de school. Wrang was het, toen er na enkele dagen geen tuin meer over was. "Daarom hebben we contact opgenomen met wethouder De Weger."

Uit: Tubantia van maandag 20 december 2004

Jan Knol, schoolpleincommissie: ‘Een paar dagen nadat de nieuwe tuin af was, lag alles er plotseling weer uit. Er werd een gasleiding aangelegd door de gemeente en de school was daar niet van op de hoogte gesteld.’ Op hoge poten is de schoolpleincommisie naar Stadsdeel West gestapt, maar die konden niets anders dan zeggen dat dit gewoon al weken op het programma stond. ‘Dat kan toch niet zomaar’, was de reactie van Knol. ‘Die kinderen hebben zo hun best gedaan. Daarom hebben we contact opgenomen met wethouder De Weger. Hij heeft het uitgezocht en al snel kregen we bericht van Frank Bouwmeester, coördinator van Stadsdeel West’. Bouwmeester vond de gang van zaken spijtig en bood de school 2500 euro aan. ‘Met dat geld is uiteindelijk de vlindertuin gerealiseerd en het is fantastisch mooi geworden,’ zegt een tevreden Knol. De vlindertuin is afgelopen vrijdag officieel geopend.

Archief > 2004 > december