Lichtpuntje voor Boekelo

woensdag 24 november 2004 12:18

Uit: Tubantia van woensdag 24 november 2004.

ENSCHEDE - Hij wil absoluut geen hoge verwachtingen scheppen, gaat er eigenlijk van uit dat het niet haalbaar is. Toch wil wethouder T. de Weger nog eens praten met Boekelo over de aanleg van een nieuw sportterrein tegenover de Grolsch-brouwerij.

Zelfs Sinterklaas lieten de Boekeloërs gisteravond opdraven om hun onvrede duidelijk te maken. Met vier bussen bezochten zo'n tweehonderd dorpsbewoners de vergadering van de stadsdeelcommissie West. Uit veiligheidsoverwegingen mogen van de brandweer maximaal honderd mensen in de zaal van het stadsdeelkantoor. Het stadsdeelmanagement kneep echter een oogje toe. Dicht opeen gepropt, de meesten staand, hoorden ze onder andere hoe De Weger nog eens uitlegde waarom B en W geen nieuw duur sportpark willen, maar De Grobbe willen opknappen.

In de ogen van de Boekeloërs is dat, zoals eerder gemeld, een slecht plan. Om vele redenen pleiten zij voor een nieuw park aan de Boekelosestraat. De enorme opkomst was voor de wethouder 'een duidelijk signaal'. Meerdere raadsfracties, waaronder collegepartij CDA, zegden toe moeite te zullen doen om ergens extra geld te vinden. 'We hebben wijken genoeg met problemen. Waarom ook niet investeren in een dorp als Boekelo, waar de mensen goed samenwerken', vroeg B. Boes-Schoonderbeek (CDA) zich hardop af. Toen ook nog eens vanuit Boekelo duidelijk werd gemaakt dat ze op een slimme manier geld kunnen besparen, ging De Weger overstag.

Voorzitter R. Schoenmaker van sportvereniging BSC-Unisson was na afloop 'voorzichtig optimistisch'. Het financiële gat, volgens De Weger zo'n twee miljoen euro, ligt volgens hem veel lager. Met het overleg is overigens haast geboden. De grond tegenover de Grolsch is nu te koop.

Met dit lichtpuntje rolden de Boekeloërs de spandoeken op en keerden ze met de bussen huiswaarts.

Archief > 2004 > november