Wethouder Le Loux in Enschede op de wip

dinsdag 13 april 2004 13:44

Uit: De Twentse Courant Tubantia van vrijdag 9 april 2004

ENSCHEDE - De Enschedese wethouder A. Le Loux (Burgerbelangen) zit op de wip. Oorzaak is een scheuring binnen de gemeenteraadsfractie van Burgerbelangen. Fractievoorzitter B. Liedtke en raadslid Y. Cegerek hebben deze week besloten om zich af te scheiden van de fractie.

Volgens hen valt niet langer samen te werken met het partijbestuur. De fractie van Burgerbelangen bestaat nog slechts uit één raadslid: J. Schoeman. Grote vraag is nu of coalitiepartijen PvdA, CDA en ChristenUnie nog wel verder willen met Burgerbelangen en met wethouder Le Loux. PvdA, CDA en ChristenUnie hebben samen 21 van de 39 zetels. In de loop van de volgende week is er crisisoverleg tussen de coalitiepartijen.

Archief > 2004 > april