Gezondheidscentrum Oosterpoort moet in juli in bedrijf zijn

vrijdag 16 januari 2004 16:46

Uit Tubantia van vrijdag 16 januari 2004

ENSCHEDE - De verbouwing van het kantoorgebouw De Oosterpoort aan de Oosterstraat begint waarschijnlijk volgende maand al. Er komt een HOED-gezondheidscentrum (Huisartsen Onder Eén Dak) in. De bedoeling is dat het in juli in bedrijf komt. ‘De indelingstekeningen zijn al klaar’, vertelt Robin de Groot van verhuurder Snelder Zijlstra.

In het gezondheidscentrum komen volgens De Groot acht huisartsen die nu allen in het omliggende stadsgedeelte praktijk houden. Verder verhuizen het Antistollingscentrum (in de volksmond nog Trombosedienst geheten) en de Bloedbank er heen. ‘We onderhandelen voorts met een diabetesinstelling en een tandartspraktijk en hebben dan nog beperkte ruimte over. Wie interesse heeft kan zich melden’, aldus De Groot, die en passant ook even wat verwarring wegneemt.

De Nationale Reisopera zou in het pand geïnteresseerd zijn. ‘Dat kan helemaal niet, want die heeft zich nimmer bij ons gemeld. De Oosterpoort wordt verhuurd als gezondheidscentrum. Op basis van de indelingstekeningen gaan we nu aan de slag met de contracten. De aangrenzende leegstaande bedrijfshal wordt gesloopt, zodat het gezondheidscentrum straks helemaal vrij komt te staan. Aan de andere kant staat nog een grote opslaghal van Polaroid, die wij in de verhuur hebben. Daar is de Reisopera welkom.’

De Groot zegt sinds half december te weten dat de Reisopera belangstelling heeft voor vestiging ergens in deze omgeving. ‘Een projectontwikkelaar schijnt het oog te hebben laten vallen op hun perceel aan de Perikweg en wil daar huizen bouwen.’

‘Eind januari weten we precies wanneer de sloop- en verbouwingswerkzaamheden aan de Oosterstraat beginnen’, stelt de makelaar.

‘Dat gebeurt in elk geval snel, want ‘tempo’ is vanaf het begin de voornaamste reden geweest voor dit plan.’

Archief > 2004 > januari