Stockholm maakt indruk op raadslid Jurgen van Houdt - TCTubantia 13-03-09

vrijdag 13 maart 2009 22:58

Jurgen van Houdt, gemeenteraadslid voor de ChristenUnie, was er twee jaar geleden in Manchester ook bij. Amper een halve dag in Stockholm valt hem al het grote verschil op tussen het werkbezoek aan de voormalige textieltrots van Noord-Engeland en de Zweedse hoofdstad: "In vergelijking met Stockholm heeft Manchester natuurlijk veel meer een gedeeld verleden met Enschede."

Dat neemt niet weg dat hij Stockholm als een inspirerende stad ervaart. Vooral het imposante stadhuis maakte gisteren indruk. "Het stadhuis is hier veel meer een plaats voor het volk. Niet alleen recepties voor de Nobel-prijswinnaars worden er gehouden, maar ook 'gewone' recepties. In Enschede is dat veel minder het geval."

"Gelukkig is de uitreiking van de jaarlijkse lintjes teruggegaan naar de Burgerzaal", stelt Van Houdt. "Dat vind ik een hele goede ontwikkeling. Het stadhuis van Enschede moet ook een functie krijgen als plek voor de burgers. Het moet weer een centrale plek worden voor officiële aangelegenheden en huldigingen."

Vandaag neemt Van Houdt een kijkje in Solna, waar gewerkt wordt aan het ziekenhuis van de toekomst. "Voor ons met name interessant vanwege de ontwikkelingen bij het MST. Misschien moeten we nog veel meer werken aan een koppeling tussen het MST en de UT."

Archief > 2009 > maart