ChristenUnie Utrecht: vertrek De Weger teleurstellend

tymonspreektk.jpgdonderdag 26 maart 2009 21:01

De fractie van de ChristenUnie Utrecht betreurt de motie van wantrouwen tegen wethouder De Weger. Fractievoorzitter Mirjam Bikker: ,,Door het wegsturen van deze wethouder ontstaat het risico dat een duurzaam plan om Utrecht gezond en bereikbaar te houden vertraagt. Daar is niemand in Utrecht mee geholpen."

Vanavond steunde een nipte meerderheid van de raad de motie tegen wethouder De Weger. De ChristenUnie vindt de gang van zaken zeer spijtig. Bikker: ,,Utrecht is niet gediend met deze extra onrust. De stad kent grote problemen op het gebied van luchtkwaliteit en bereikbaarheid. Tymon de Weger heeft met hart en ziel gewerkt aan een duurzame oplossing. Het Actieplan Luchtkwaliteit (ALU) is volgens de ChristenUnie een adequate oplossing voor beide problemen. Dat nu deze keuze wordt gemaakt, ook door GroenLinks - die al die jaren nauw betrokken is geweest bij de totstandkoming van dit plan - is onbegrijpelijk."

Ondanks deze gebeurtenissen wil de ChristenUnie het belang van een gezonde stad vooropstellen en het beste zoeken voor de stad. Daarbij is een stabiel bestuur belangrijk en daar blijft de ChristenUnie zich verantwoordelijk voor voelen. ,,We kijken terug op drie heel verdienstelijke jaren van onze wethouder. Hij heeft een zware klus gehad aan het dossier luchtkwaliteit. Tymon is iemand op wie je kunt bouwen, nauwgezet en met oog voor alle belangen. Jammer dat hij deze periode niet kan vol maken," aldus Bikker.

Archief > 2009 > maart