Op werkbezoek bij wethouder De Weger in Utrecht

donderdag 27 maart 2008 18:21

Op donderdag 13 maart is de fractie van de ChristenUnie Enschede op werkbezoek geweest bij de fractie van de ChristenUnie te Utrecht. Wim Rietkerk (raadslid in Utrecht) heeft ons een rondleiding gegeven in het stadhuis en vertelde ons over de geschiedenis. Ook hebben we de raadszaal bekeken. Een bijzonder detail is dat op de grond, in mozaïekvorm van parket, de binnenstad van Utrecht is nagemaakt.

Daarna werden we hartelijk ontvangen door wethouder Tymon de Weger in zijn riante werkkamer. Onder het genot van koffie, thee en dommetjes (chocolade koekjes met vulling) hebben we nog wat herinneringen opgehaald toen Tymon nog als wethouder in Enschede werkte en hebben we doorgepraat over zijn huidige portefeuille in Utrecht. Natuurlijk kwamen de parkeertarieven ter sprake. Tymon legde uit dat de meeste parkeergelegenheden in Utrecht in particuliere handen zijn maar dat hij zich er voor inzet om strategisch gelegen parkeergarages in handen van de gemeente te krijgen.

Wat Tymon betreft zou de regio Twente af moeten zien van verkoop van Twence. "Op strategische punten wil je als overheid controle kunnen houden". Ook is uitgebreid doorgesproken over de WMO, de rol van de kerken en de manier waarop wij als politieke partij een rol kunnen spelen in de activering van maatschappelijke partijen. Op verzoek van Tymon brengen wij u de hartelijke groeten van hem over.

Archief > 2008 > maart