Programmabegroting 2008-2011

donderdag 15 november 2007 20:43

Op maandag 12 november is de begroting behandeld voor het komende jaar. In de begroting zette het college zijn plannen uit een voor de komende tijd. De focus ligt de komende jaren op Enschede Werkt, Stad Enschede en Ons Enschede. Deze thema’s zijn in overleg met de gemeenteraad en samenspraak met partners uit de stad gekozen. Mede omdat het grootste gedeelte van de plannen pas financieel ingevuld wordt in Maart 2008, was er grote eenstemmigheid binnen de raad.

Vanuit de ChristenUnie hebben we een aantal moties ingediend. We hebben aandacht gevraagd voor het optimaliseren en sluitend maken van de zorgketen voor ex-gedetineerden die terugkomen naar Enschede. Hiervoor hebben we vanuit de ChristenUnie al vaker vragen gesteld omdat we vanuit instellingen die bij deze keten betrokken zijn, signalen kregen dat er toch nog mensen tussen de wal en het schip vallen, met alle gevolgen van dien. Deze motie kreeg steun vanuit de raad en de wethouder heeft toegezegd om de keten verder te optimaliseren en dit terug te koppelen naar de raad. Onze zorgen over de Enschedese woningbouw ambitie werden niet gedeeld door de meerderheid van de raad. Wel heeft de wethouder toegezegd dat de raad nog voor de zomervakantie kan beschikken over een rapport waarin de Enschedese ambitie wordt vergeleken met die van andere steden. Hiermee kunnen we bekijken in hoeverre onze zorgen terecht zijn.

Bernard Veldkamp

Archief > 2007 > november