Van onze man in New York: M-16 For sale!?

maandag 28 mei 2007 21:43

Iemand geïnteresseerd in een machinegeweer? Binnenkort organiseert de sheriff van Lapeer County een veiling waar een M-16 te koop wordt aangeboden. Het wapen is aangeschaft in 1975, zodat eventuele relletjes de kop ingedrukt konden worden. Een paar Vietnam veteranen konden het hanteren, maar het wapen is nooit gebruikt.

De locale gendarmerie van Lapeer County moet hoognodig voorzien worden van up-to-date dienstwapens, maar de gemeente heeft geen cent te makken. De sheriff neemt daarom zijn toevlucht tot deze onorthodoxe aanpak. Het geweer is goed onderhouden en elk half jaar is er even mee geschoten om te kijken of het nog werkte. De geschatte opbrengst is $15.000.

Het blijft leuk om je te verbazen over die maffe amerikanen. Maar toen ik dit berichtje las, moest ik even denken aan de Enschedese bijeenkomsten voor het formuleren van een toekomstvisie. Ook de gemeente Enschede zit op zwart zaad, en is druk bezig onorthodoxe maatregelen te verzinnen. Ik ben dan ook erg benieuwd wat onze burgemeester binnenkort van de zolder van het stadhuis vist.

Archief > 2007 > mei