Andere Overheid vereist Ambitieuzere Overheid

dinsdag 22 mei 2007 21:35

Als ChristenUnie kunnen wij van harte instemmen met het streven van het college om de regeldruk in Enschede te verminderen. Dat door de ambtelijke organisatie daarnaast met succes wordt gestreefd naar procesverbetering, vinden wij ook lovenswaardig.

In de laatste stedelijke commissie werden echter een aantal regelingen ingetrokken, die al geen functie meer hadden. In hoeverre dit daadwerkelijk zal leiden tot een verlaging van de administratieve lasten voor burgers, ondernemingen en instellingen vragen wij ons dan ook af. Het intrekken van de meeste regelingen had helemaal niets te maken met een Andere Overheid! Zaken houden op te bestaan en zijn daarom niet meer relevant.

Het is toch wel schrijnend dat het College het intrekken van regelingen zonder functie als ‘succes’ moet melden. Wat ons betreft wordt er nog eens goed en serieus gekeken naar wat er zoal te schrappen valt. Wij hopen dat het college in het najaar dan ook met echte voorstellen weet te komen om de druk te verminderen.

Jurgen van Houdt,

Archief > 2007 > mei